% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 14 juni 2017



Na lange tijd van afwezigheid ....terug online ..... ( op aanvraag van enkele )ik had er géén zin meer in .... na vele negatieve ervaringen geeft men er soms de brui aan ... ofschoon er altijd mensen zijn die het wel waard zijn ....
in elk geval ga ik trachten terug af en toe een bericht te plaatsen ....
ik heb niet stilgezeten ... integendeel ... fietsen doe ik hoe langer hoe liever en ook op de juiste plaats nl in de bergen , in het buitenland, maar zeker ook in het binnenland ....

vandaag een mooie rit gemaakt met start plaats ST Vith .... de ourtalroute ... 109 km en ongeveer 1750 hoogtemeters .... Prachtig weer en goed gezelschap .....




Flink op en af en supermooie wegjes ..... wegebben ons flink geamuseerd en de mannen waren superconsent van de rit ....

Als je met mij gaat fietsen moet je wel graag bergop rijden ... anders beter thuis blijven ....
Onderweg stoppen voor een foto of voor een hapje en een drankje hoort er bij mij ook bij en zeker NIET JAGEN en HAASTEN .....
Genieten van de uitzichten en van een terrasje !!! het gemiddelde ??? kan me worst wezen , maar wees gerust er wordt NIET gelanterfant ...... waar het kan duwen we door en naargelang de deelnemers wordt er gewacht ... punt uit ....

onderweg in OUREN hebben we genoten op een leuk terrasje .....






voor mij was het een geslaagde dag...... morgen staat er een rit per tandem op t programma ....
je weet het of niet maar we hebben besloten ( de vrouw en ik ) om samen trachten de STONEMAN in de dolomieten te rijden .... en dit per Tandem ... de voorbereidingen lopen en de trainingen gaan vlot ....   ma is 70 jaar en ik 66 dus een hele uitdaging om nog de allermoeilijkste passen in de dolomieten te bedwingen .... MET VERSTAND ;;;;;;

op drie dagen tijd 4738 hoogtemeters .... en zeven cols ..... we zien wel .....

later in dezelfde week ga IK nog eens proberen om deze zeven cols op één dag te rijden .... GOUD dus .... vorig jaar is het me gelukt ... dit jaar ??? we zien wel ....



Deze zijn al in mijn bezit en ik ben er FIER op ..... twee maal GOUD.... éénmaal per koersfiets en éénmaal per MTB ..... en dit op enkel drie dagen tijd ..... wie doet het me na en dat op 65 jarige leeftijd .... dit jaar 66 ...
Ik zou er supertrots op zijn mocht ik dit met mijn vrouwe nog kunnen realiseren ....
we doen ons best .....

Dit jaar heb ik toch al vele duizenden kilometers erop zitten en het gaat goed ... héél goed zelfs ....
we hebben nog een beetje tijd tot september .... PIEKEN is de boodschap en ik kan dat als géén ander ... trainingen afwisselen met rust en goed eten en drinken ..... IK zal er klaar voor zijn ... ge moogt gerust zijn ....






Voor op de Tandem schijfremmen gemonteerd en achter een sleeprem .... een ideale cassette heb ik ook al klaar liggen ... 34 tanden .... ge moet GEWAPEND zijn om de Lavaredo per tandem te beklimmen en ook om af te dalen .... zoals gezegd MET VERSTAND ...
de voorbereidingen zijn het halve werk en ik geniet er ook van om alle op Google op te zoeken te bestellen en te monteren .... komt in orde ...








Bovenstaande foto's zijn het zondagsritje van vorige week per tandem ??? waar ??? Slavante ?? waar is dat ??? zoek het maar uit ..... in elk geval niet ver ....

laatste foto is de uitdaging van Stoneman .... 193 km en ZEVEN cols .....
begin er maar aan !!!

tot het volgende bericht ....








Mopke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten