% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

zondag 25 juni 2017

Zondag 25 Juni 2017


Prachtig decor boven op de Hussenberg in Geulle .... je moet de plekjes wel kennen en vooral de tijd nemen om te genieten van het mooie landschap ... je kan er kijken van Herstal tot aan de Ford Fabrieken in Genk .... de hele Maasvallei aan je voeten en voor de rest ?? Niemand te zien !!!!

We zijn vandaag wat later vertrokken ..... maar toch een mooie rit gemaakt .... met de tandem uiteraard want Stoneman nadert met rasse schreden ..; dus tijd om een beetje bergop te fietsen ..... tweemaal de slingerberg ( hussenberg) en éénmaal de Maasberg .....
tegelijk een test van de versnellingen van d tandem .... ik ben er druk mee bezig... een goede voorbereiding is het halve werk ..... vooral klaar zijn en de juiste versnellingen kiezen voor de steile dolomietenpassen ..... vandaag hebben we getest om zonder veel moeite de slingerberg op te rijden en welke versnelling daar voor nodig is .... het ging uitstekend en volledig naar mijn verwachtingen .... tegen negen per uur ging het zonder al te veel moeite ...... gezien de slingerberg toch al 8 % heeft kan je daardoor gemakkelijk afleiden welke versnelling nodig is op een col van 10% .....
IK weet perfekt waar ik mee bezig ben ..... elke dag moeten we in de dolomieten een hoogteverschil van TWEEDUIZEND meter overbruggen ..... maar daar hebben we de hele dag tijd voor en ik ga ook de hele dag gebruiken .... het is dus te zeggen ZO LANGZAAM mogelijk bergop rijden en optimaal genieten van de natuur en de landschappen ..... er steeds op letten dat we de gestelde doelen dagelijks bereiken .....
de eerste dag TWEE cols ( Falzarego en Giau) de tweede dag drie cols ....Cima Banche , Tre Croci en de gevreesde Lavaredo , de derde dag drie cols .. col de Varda , San Antonio en Croce Comelico  ....

in totaal méér dan Tweehonderd kilometer en méér dan 5000 hoogtemeter .....

vandaag zijn we TWEE keren de slingerberg en éénmaal de Maasberg opgereden ....zonder moeite en zonder pijn in de benen .... vanaf nu gaan de hoogtemeters gestaag omhoog .... maar met verstand en vooral luisteren naar de signalen van je lichaam ...


Tot aan t kasteel van Elsloo....... het was zeer windig vandaag maar het is droog gebleven ........









Prachtig landschap boven op de Sneydersberg .......................................................







samen uit en ik ben altijd de eerste terug thuis hahaha ..... ze mag en kan me niet voorbijsteken ......

bij het middageten ook géén discussie ... ik rood zij wit ................






Hier een plannetje van de gereden rit opgenomen met mijn I phone .... alles kan tegenwoordig ... de mogelijkheden zijn eindeloos .....klik op de link

https://ridewithgps.com/trips/15564526



.........................................................................................................


deze is opgenomen met mijn Garmin.............. liegen helpt tegenwoordig niet meer de techniek houdt alles bij .... feilloos ................... klik op reilde your ride ...


Relive your ride




Morgen maandag vertrek ik op t plein om halfnegen ..... richting Rekem ... 120 à 130 km ... Fôret, gelivaux .... Drolenval .... Soiron .... Herve ...... Charneux ..... pittige rit met ongeveer 1500 Hm ....
ik zie wel wie meegaat ........  

hier de gegevens van Drolenval .... klik op de link ...... en lees de details ......


http://veloviewer.com/segment/6514889


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Geen opmerkingen:

Een reactie posten